subskrybuj: posty | Komentarze

Podstawy Doty

Wielu z Was pewnie grało już w Defend of the Ancients, jednak nie do końca wiedzą co tak naprawdę kryje się pod nazwą –cm.. Otóż wyjaśniam – CM to Captains Mode czyli Kapitański mod. Każda z drużyn ma swojego kapitana (pierwszy gracz z każdej drużyny – niebieski dla sentinel oraz różowy dla Scourge) którzy po kolei .. no właśnie, co robią? Najpierw następują bany – czyli likwidowanie bohaterów, których nie chcemy widzieć podczas rozgrywki. Każdy z kapitanów po kolei wybiera jednego bohatera, cztery razy. Gdy faza banowania już się zakończy zaczyna się faza wybierania bohaterów – tego nie muszę chyba opisywać? Wybierają oni bohaterów dla własnej drużyny.. jednak musimy wiedzieć jedno – dopiero po zakończeniu pickowania (wybierania) każdy z graczy może wybrać swojego bohatera.
Mod jest przeznaczony raczej dla drużyn zorganizowanych, średnio widzę używanie tego moda w publicznych grach.. ludzie się popłaczą, że ktoś wybiera za nich i wyjdą 😉 Takie już są nooby na publikach, niestety. Żeby zdobyć niektóre przedmioty w grze trzeba się naprawdę sporo napocić.. szczególnie w początkowej fazie rozgrywki. Tak zwany last hitting, czyli dobijanie creepów odgrywa tutaj kluczową rolę.. jeżeli dobijemy creepa przeciwnika to oczywiście dostaniemy doświadczenie i złoto.. a jeżeli dobijemy swojego? To wróg dostanie tego doświadczenia mniej oraz oczywiście nie zdobędzie złota.. a skoro średnio na creepa zdobywamy 40 gold, to pomnóżmy to sobie przez 50 (kilka fal creepów)- wynik ? Jesteśmy 2000 złota do przodu 🙂

Dlatego dobijanie jest takie ważne, bo na początku zdobywamy złoto, za które kupujemy itemy a dzięki tym itemom z kolei łatwiej jest nam zabijac kolejne creepy lub bohaterów wroga.. czyli można powiedzieć, że „rozkręcamy się”. Najważniejsza sprawa dla początkujących graczy to trening dobijania creepów – gdy już staniemy się w tym dobrzy trzeba nam jeszcze jednej informacji – kim dobijać własne a kim wrogie creepy. Supporter powinien dobijać własne creepy i uniemożliwić tym samym wrogowi farmienie, natomiast carry oczywiście powinien skupić się na dobijaniu wrogich.. żeby w late zabijać wszystko 😉 Gang, czyli atak z zaskoczenia na niczego niespodziewającego się przeciwnika jest podstawową rzeczą, którą musimy robić podczas meczu. Jeżeli tego nie stosujemy to szansa na zwycięstwo jest bardzo mała, szczególnie, jeżeli przeciwnik to robi.. im cześciej tym większą ma przewagę – my tracimy złoto, oni je zyskują + oczywiście doświadczenie.. to też trzeba uwzględnić.
Podsumowując – załóżmy, że jeden bohater nas skutecznie zganguje. Skutek? Tracimy ostatnio zarobione pieniądze, tracimy również czas (zależny od lvla) czekając na respawn. Skutki dla wroga? Zyskuje doświadczenie (całkiem sporo), złoto oraz przejmuje linie – teraz on może pofarmić. Doskonały sposób na wygrywanie gier.. jeżeli jest nas więcej lub mamy mocniejszego herosa zawsze można wpaść gangowac w dwie, trzy czy nawet cztery osoby.. ba, można nawet w pięć. Wiadomo, im więcej tym lepiej jeżeli gang ma sięzakończyć pushem lini.. im więcej bohaterów tym skuteczniejszym. A jeżeli dojdzie do bitwy? Spoko, ich jest pięciu a nas czterech – bardzo niekorzystna sytuacja.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)