subskrybuj: posty | Komentarze

Niekonwencjonalna reklama kluczem do sukcesu

Liczne badania wskazują, że niekonwencjonalna reklama przynosi największe efekty. Nawet przeprowadzona na niewielką skalę, jest efektywniejsza niż standardowe reklamy w telewizji, internecie czy nawet najlepiej rozwieszone banery reklamowe. Z tego powodu wiele firm, zamiast wydawać miesięcznie ogromne pieniądze na klasyczne reklamy, przeprowadza kampanie reklamowe we własnym zakresie – przy okazji różnych uroczystości, festynów czy innych wydarzeń społecznych. Prócz promocji swoich usług firmy w ten sposób poprawiają swój wizerunek, co również znacząco wpływa na popularność, zwłaszcza wśród młodzieży.

Wśród niekonwencjonalnych kampanii reklamowych rozróżnić możemy przede wszystkim happeningi, czyli różnego rodzaju wydarzenia artystyczne i społeczne, często mające na celu wyromować daną firmę, wydarzenie czy problem społeczny. Wiele firm bierze udział we własnych happeningach lub sponsoruje ważne wydarzenia społeczne, przy ich okazji chcąc zwrócić uwagę na własne działania. Ponadto zdarza się, że większe firmy organizują w jednym lub kilku miastach własne wydarzenie czy wystąpienie, w skład którego wchodzi nie tylko reklama samej firmy, ale zamiar poprawy swojego wizerunku i zwiększenia rozpoznawalności. Często tego typu wydarzenia odbywają się na wybrzeżu Bałtyku, organizowane poprzez firmy, mające swoje siedziby na całym terenie Polski, ze względu na to, że wówczas mają oni pewność, że w akcji weźmie duża część urlopowiczów.

Dla mniejszych firm, ale nie tylko, istotne są przede wszystkim lokalne kampanie reklamowe. Mogą one odbywać się w ramach ważnego wydarzenia miejskiego, otwarcia centrum handlowego czy święta. Podczas festynów i wydarzeń społecznych wiele firm reklamuje swoją działalność, oferując darmowe atrakcje dla dzieci – balony z logo firmy, cukierki czy krówki reklamowe, a także różnego rodzaju usługi. Wpływa to na ogromną poprawę wizerunku, zwłaszcza wśród młodzieży czy rodzin z dziećmi. Natomiast w ramach otwarcia nowego sklepu, firmy często oferują rabaty, promocje czy darmowe próbki swoich produktów, w celu zachęcenia potencjalnych konsumentów. Warto jednak zaznaczyć, że do tego typu kampanii reklamowych nie ograniczają się wyłącznie nowe firmy. Wiele z istniejących już firm raz na jakiś czas oferuje darmowe próbki, pozwalając klientom na indywidualne przetestowanie jakości ich produktów lub nowego, dopiero wprowadzanego na rynek produktu. Tego typu zabiegi potrafią przyczynić się do nagłego wzrostu klientów i znacznego poprawienia wizerunku, co sprawia, że wszystkie przyszłe reklamy mogą być efektywniejsze.

Zobacz też: Krówki reklamowe | Sweet-Corner.eu | sweet-corner.eu/category/cukierki-reklamowe-krowki

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)