subskrybuj: posty | Komentarze

Kilka faktów z historii marki Honda, o których pewnie jeszcze…

To, że Honda jest największym producentem motocykli chyba nikogo już nie dziwi. Ale marka kryje w sobie znacznie więcej tajemnic. Jakich? O tym w dzisiejszym materiale.

6 faktów z historii życia Hondy

1. Mimo że dziś Accord jest niedostępny w Europie, to przez wiele lat był królem sprzedaży

Accord od kilku dobrych lat zniknął z Polski i całego rynku europejskiego. Japończycy zdecydowali, że skrócą cykl życia swojego sedana ze względu na niską sprzedaż i skupią się na rynkach, na jakich czują się najlepiej – japoński i amerykański. Ale przez wiele lat, tj. już od 1976 r. kiedy Accord debiutował na rynkach, był najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie.

Accord przyniósł fortunę całej grupie kapitałowej Hondy. Sama nazwa nie wzięła się też znikąd – Accord pochodzi od słów łacińskich – ad – i – cordis – które w wolnym tłumaczeniu należy rozumieć jako “Od serca”.

Dziś na rynkach światowych Honda sprzedaje już 9. z kolei generację tego modelu.

Honda Africa

Fotografia: Motogar

2. Honda zajmuje 1 miejsce w kategorii największych producentów motocykli na świecie

Tak, Honda jest największym producentem motocykli na całym świecie. Do tej pory wprowadziła na rynek blisko 300 milionów egzemplarzy jednośladów i nie zwalnia tempa.

3. W połowie lat 80. Honda wprowadziła na rynek swoją markę córkę – Acurę

Wierzcie albo nie, ale to właśnie Honda (a nie jak wielu sądzi – Toyota z marką Lexus) jako pierwsza zdecydowała się na wprowadzenie marki luksusowej na rynek. Była nią Acura i zadebiutowała w 1984 roku.

4. VTEC uratował Hondę przez turbinami

Mimo że Honda należy już do grona producentów, którzy mają w swojej ofercie silniki z Turbo, to do 2015 r. Hondzie udało się skutecznie omijać problemy z emisją CO2 i nie zwiększać pojemności jednostek napędowych, rezygnując z mocy. I tak w 1998 roku powstała technologia VTEC, która pozwoliła na zaspokojenie potrzeb konsumentów i znaczące zwiększenie mocy przy tej samej pojemności silnika.

5. Honda od zawsze chciała mieć luksusowego sedana. Tak powstała Honda Legend

Legend to jeden z tych modeli, który przyprawia o ciarki wszystkich właścicieli modelu Accord. Legend pojawił się w sprzedaży w połowie lat 80. i był większym oraz bardziej luksusowym bratem modelu Accord. Co prawda w tej chwili w sprzedaży światowej dostępna jest już czwarta generacja tego modelu, to Legend został (podobnie jak Accord) wycofany ze sprzedaży w Polsce i całej Europie. Jak do tej pory Honda nie potwierdziła, aby Legend kiedykolwiek miał wrócić na Stary Kontynent.

6. Modelem NSX, Honda godnie rywalizowała z Ferrari

NSX to wyjątkowa konstrukcja Hondy, która na początku lat 90. konkurowała z takimi siłaczami jak Porsche 911 i Ferrari. NSX zaskakiwał mocą, lekką konstrukcją (aluminium), sportowym designem i silnikiem – jednostka napędowa rozkręcała się do 8 tys. obrotów, co w tamtych latach było nie lada osiągnięciem.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)