subskrybuj: posty | Komentarze

Goelokalizacja GSM

W niezbyt długiej, ale bardzo ciekawej i obfitującej w wiele przełomów historii telefonii komórkowej, wiele było prawdziwie rewolucyjnych zmian. Minimalizacja telefonów była jedną z pierwszych. Dołączenie nawet prymitywnego aparatu fotograficznego to kolejny krok, który napędził sprzedaż telefonów. Łączność bezprzewodowa, kolorowe wyświetlacze i coraz bardziej polifoniczne dzwonki wyrwały natomiast telefony z karykaturalnego świata plastików i kanciastych kształtów.


Niektóre koncepcje okazały się modami tylko chwilowymi, które przeminęły po czasie i zeszły na margines, jak chociażby telefony w wersji slide, które po niedługim czasie jednoznacznie przegrały walkę z dużo bardziej uniwersalnymi i imponującymi smarftonami, tabletami i telefonami o dotykowym ekranie. Ogromnym przełomem bez wątpienia było rozwinięcie technologii EDGE oraz następującej po niej HSDPA, dzięki którym użytkownicy bardziej zaawansowanych modeli telefonów mogli zacząć bez problemu korzystać z większości dobrodziejstw Internetu. W tym momencie wielu speców od marketingu zaczęło zdawać sobie sprawę, że użytkownicy internetu w wersji mobilnej mogą być zupełnie nowym targetem i rozpoczęto prace nad najróżniejszymi sposobami wykorzystania nowego ruchu sieciowego w oryginalny sposób, do zyskania kolejnych klientów. Wielką pomocą tutaj okazały się portale społecznościowe, na których bardzo wyraźnie i bez ograniczeń zostawiamy ślady po swoich wyborach, preferencjach, poglądach i ulubionych markach czy towarach. Skuteczni marketingowcy już z takiego miejsca mogą dowiedzieć się o naszym guście wielu rzeczy, które następnie wykorzystają przy budowaniu jak najlepszego przekazu reklamowego. Najwięcej współczesna reklama obiecuje sobie jednak po geolokalizacji, która jest już możliwa dzięki masowemu przybywaniu użytkowników smartfonów.

Telefony te dają się dziś bardzo dokładnie namierzyć. Docelowo użytkownicy takich telefonów, którzy byli by aktualnie podłączeni do sieci mogli by być na bieżąco informowani przy pomocy odpowiednich aplikacji na temat tego, że w ich pobliżu znajduje się akurat pub, który przygotować specjalną ofertę na napoje – ale do wykorzystania tylko w ciągu najbliższej godziny. W połączeniu z aplikacjami rozszerzającymi rzeczywistość okazuje się, że tworzone jest właśnie całkiem nowoczesne i przełomowe narzędzie, które chociaż może teoretycznie podnieść jeszcze bardziej naszą wygodę, to jednak będzie też kolejnym krokiem, który społeczeństwo zrobi w stronę samokontroli i wielkiej wirtualnej bazy danych, w których każdy nasz krok i ślad po nas pozostanie zapisany głęboko na serwerach, z których ktoś następnie zrobi użytek, najpewniej w celach komercyjnych, by spróbować nam coś sprzedać.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)